۱۳۸۸ خرداد ۱۱, دوشنبه

روند افزایش آرای کروبی، تنها به اصلاح طلبان کمک می‌کند نه به احمدی نژاد


 عده بسیاری از طرفدران موسوی کسانی‌ هستند که برتری کروبی را قبول دارند اما مثل نویسندهٔ این لینک

  ( http://aryaa.blogspot.com/۲۰۰۹_۰۶_۰۱_archive.html#۸۱۹۲۰۴۹۰۹۷۷۹۲۵۶۶۲۵۴#۸۱۹۲۰۴۹۰۹۷۷۹۲۵۶۶۲۵۴ ) 

دچار اشتباه شده و به دلیل ناا آشنایی با قانون ۵۰% به اشتباه فکر میکنند که "حرکت آرای موسوی به طرف کروبی باعث میشود که احمدی نژاد  در مرحله اول برنده شود".  

 "و اما جوابی‌ که می‌توان به نویسنده مطلب بالا و کسانی‌ که مثل او فکر میکنند داد این است که احمدی نژاد فقط با اول شدن در مرحله اول رییس جمهور نمی‌شود، البته اول شدن برای رییس جمهور شدن لازم است اما کافی‌ نیست، شرط دیگری هم هست، احمدی نژاد یا هر کس دیگری که می‌خواهد رییس جمهور شود باید حتما بیش از ۵۰% آرا را به دست آورد و اگر هیچ کسی‌ نتواند ۵۰% را به دست آورد، آن وقت نفر اول و دوم مجددا در مرحلهٔ دوم انتخابات با هم رقابت خواهند کرد.

در حالتی‌ که احمدی نژاد بیش از ۵۰% آرا را داشته باشد که آنوقت حتا اگر تمام حامیان کروبی هم به موسوی رای دهند، باز احمدی نژاد برنده است، و یکپارچه شدن آرای اصلاح طلبان هیچ سودی به حال موسوی ندارد و احمدی نژاد به هر حل رییس جمهور میشود.

اما در حالت دوم که فرض کنیم احمدی نژاد زیر ۵۰% آرا را کسب کند، در اینجا اصلا مهم نیست که موسوی اول شود یا دوم، چون به هر حل انتخابات به مرحله دوم میرود و موسوی در مرحله دوم با یک نفر دیگر که ممکن است کروبی باشد و یا احمدی نژاد به رقابت دو نفره می‌پردازد.

پس بطور مثل اگر آرا به شکل زیر شود با وجودیکه احمدی نژاد اول شده ولی‌ او برنده نمی‌شود، و دو نفر اول (احمدی نژاد و موسوی) به مرحله دوم میروند: 

۱-احمدی نژاد ۴۰%

۲- موسوی ۳۰%

۳-کروبی ۲۰%

۴-رضای  ۱۰%

 

همینطور در وضعیت زیر که به نظر من به واقعیت نزدیک تر است باز دو نفر اول (موسوی و کروبی) به مرحله دوم میروند.

۱-موسوی ۳۵%

۲-کروبی ۳۰%

۳-احمدی نژاد ۲۸%

۴-رضائی ۲%

 

خلاصه اینکه هیچ حالتی را نمی‌توان تصور کرد که رفتن آرای موسوی به طرف کروبی باعث برنده شدن احمدی نژاد شود.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها

درباره من

کارشناسی را مهندسی‌ خوانده‌ام و بعد از آن اقتصاد و فایننس را در ایران و سپس در آمریکا آموخته ام. در ایران هم برای دولت کار کرده ام، هم در بخش خصوصی و هم در بورس. در آمریکا در حین دانشجویی کارهایی‌ مانند تحقیق، تدریس، کمک و مشاوره به دانشجویان اقلیت،و مشاوره به شرکت هارا تجربه کرده ام.